
Følte seg sett
For Joakim og Pernille er bankens nærhet og personlige rådgivning avgjørende. Marker og Eidsberg Sparebank har hjulpet dem med alt fra refinansiering til barnas sparekontoer.
– Det er så deilig å ha én person å forholde seg til hele veien, som kjenner deg dine behov og livssituasjon, sier Joakim Bekkåsen (34).
Han bor på Dilling i Moss kommune sammen med kona Pernille Bekkåsen (34) og barna William (10) og Aurora (7). Familien har hatt både lån og forsikringer i daværende Marker Sparebank, og nå Marker og Eidsberg Sparebank i fem år. Først flyttet de over boliglånet fordi de fikk gode betingelser på refinansiering her.
Deretter bestemte de seg for å flytte forsikringene også. Det er greit å ha alt samlet under samme tak, synes mosseparet.
– For vår del har lokalbankfølelsen mye å si, og at rådgiveren vår Yvonne Raknes er så grei å forholde seg til, sier Pernille.

Refinansiering og sparing for barna
Spesielt liker paret at Yvonne er effektiv og løsningsorientert. Det har de opplevd i flere situasjoner der banken har spilt en viktig rolle. Først da de trengte refinansiering for renovering av huset i 2020, og i 2024 da de trengte flere oppgraderinger av boligen.
– I begge tilfellene ble vi tatt med gjennom prosessen og fikk en god forklaring på hva vi hadde mulighet til og hvorfor. Det hele var gjort på få dager, forteller Joakim.
Nå har også barna fått et forhold til lokalbanken, med egne brukskontoer og en plan for sparing.
– Både Yvonne og kollegene bisto og ga oss god oppfølging underveis. Det er tryggere med kort i stedet for kontanter, og nå er ungene i gang med en fin spareordning i banken. De synes det er gøy å endelig ha fått et forhold til sparing og bank, sånn som de voksne, sier Pernille.

Liker å gå til et fysisk kontor
Erfaringen deres er at den tette oppfølgingen er vanskeligere å få i større banker. Nå føler de seg bedre sett enn i tidligere banker. Derfor er de glad for å være Marker og Eidsberg Sparebank-kunder.
– For min del handler det om både banker og andre bedrifter som jobber i litt mindre lokalsamfunn. De er mer serviceinnstilt, og de tar ikke kunden for gitt. Da føler jeg meg som kunde mer verdsatt, sier Joakim.
Han liker å kunne gå til Marker og Eidsberg Sparebank-kontoret i Moss når han trenger bistand fra Yvonne. Så viktig er den lokale tilknytningen, at paret ser på det som hovedgrunnen til at de anbefaler banken til andre.
– Det å ha en person tilgjengelig akkurat her i Moss er alfa og omega. Den fysiske tilstedeværelsen gjør at hjelpen føles nærmere hvis man trenger det, sier Pernille.
Ekteparet er også glad for å se rollen banken har i lokalsamfunnet.
– Gode oppvekstsvilkår for barna er superviktig, og da er lokalbanken en bidragsyter til idrettslagene. Det gagner oss mye mer enn et skilandslag, slår Joakim fast.
Joakim Bekkåsen er daglig leder i innholdsbyrået Grow Digital som også produserer innhold til sosiale medier for Marker og Eidsberg Sparebank.
Trenger du boliglån?
Kontakt oss i Marker og Eidsberg Sparebank for en uforpliktende prat!